אנגלית לכיתה ב' – הגיל הנכון להתחיל

אנגלית לכיתה ב' – צעדים ראשונה בלימוד שפה חדשה

בשנים הראשונות לחייו של כל ילד יש הזדמנות פז, להטמיע כישורים קוגניטיביים נרחבים מאוד. הרבה אנשים מתלבטים באיזה גיל מומלץ ללמוד שפה, המדע הוכיח לא פעם שדווקא בגילאי 6-7 יכולים הילדים ללמוד שפות בצורה טובה ולבסס את יכולות התקשורת שלהם בצורה טובה יחסית. על כן אין זה מפתיע לגלות כי הורים רבים רוצים להשקיע משאבים בלימוד אנגלית בכיתה ב', בנוסף לתוכנית הלימוד הממלכתית שמציעים משרד החינוך בבתי הספר השונים. כך שהילד יצליח לבסס את הבנת האנגלית כבר מהימים הראשונים לחשיפה לשפה, ולהביא לכדי מימוש מושלם של היכולות השפתיות שלו.

מה הם הדגשים הכי חשובים בתהליך לימוד אנגלית לכיתה ב'?

הצלחת תהליך לימוד אנגלית לילדים בכיתה ב', היא הצלחה שמבוססת על נוסחה מנצחת. בין היתר מדובר על סדרת פעולות מקצועיות דוגמת:

  1. התייחסות לבסיס השפה – בחוג אנגלית לילדים יש היכרות עם אותיות וצלילים היא הבסיס לשפה. ולכן בכיתה ב' יש דגש מאוד מהותי על שימוש נכון באותיות, למידה יסודית של יכולות הכתיבה ותרגול קבוע של מיומנויות הכתיבה היא המשימה המרכזית של חודשי הלימוד של כיתה ב'.
  2. מתן דגש על לימוד דינאמי ומעניין – בעולם המודרני שבו אנו חיים, חשוב לספק לילדים חומר מעניין, מעשיר ובעיקר מבוסס טכנולוגיה. משחקים וירטואלית, חשיבה שיתופית ועבודת צוות הן רק חלק מהטכניקות שעוזרות לילדים להגיע ליכולות כתיבה שוטפות במהירות יחסית. 
  3. התאמה לחומרי הלימוד בבתי הספר – אתם לא רוצים לבלבל או להלחיץ את הילדים, במיוחד לא בחודשים הראשונים לתהליך הלמידה. ולכן חשוב להתאים את הקצב לקצב העבודה בכיתה ולחזק את היכולות שנלמדו בכיתה. 
  4. תשומת לב לקשיים המרכזיים של הילד – במידה והילד לא מצליח להתמודד עם הדרישות הבסיסיות של לימוד בית ספר לאנגלית, חשוב לבחון את נקודות החולשה ולהבין מה הם הקשיים והאם הם באים לידי ביטוי בתחומי לימוד אחרים. זו יכולה להיות נורה אדומה לבעיות רחבות יותר. 

הקניית הבסיס היא המשימה הכי חשובה 

אי אפשר ללמוד שפה, על אחת כמה וכמה שפה כל כך שימושית כמו אנגלית מדוברת, מבלי להחזיק ביסודות איתנים של כתיבה והיכרות עם האותיות. על כן אתם רוצים לחזק את הילדים שלכם בשלבים הראשונים ללמידה. אל תחסכו על ליווי אישי או קבוצתי של מורים פרטיים או קורסים מגוונים, דווקא בשנים הראשונות. אלו הן החלטות שישתלמו לכם בעתיד לבוא ויאפשרו לילדים שלכם לצלוח את שנות הלימודים ולפתח אנגלית שימושית איתה הם יוכלו לכבוש את העולם.

פוסטים נוספים
דילוג לתוכן